Tjänare. Tar meg friheten å kommentere denne presentasjonen siden du er den nærmeste over meg på lista som har publisert.
En kort og konsis presentasjon som forteller det viktigste om den digitale dimensjonen i naturfag. Informasjonen er ryddig, og animasjonene er diskret, slik at de ikke tar fokuset vekk fra selve innholdet.
Læreplanen i naturfag er jo ikke helt ukjent for meg, men jeg ble likevel litt overrasket over at den var så lite konkret på bruk av digitale verktøy.
PS: Har selv vært på kurs i bruk av datalogger/MultiSim. Dette kurset var nok mest rettet mot fysikkfaget i vgs, men jeg ser ikke bort fra at noe av dette også kan brukes på nivået hvor du underviser.
Du har gjort det grundig og interessant med digitale ord og tolkning av det - ting som kommer inn og piler, tekstbokser og blinking. Og så avslutningsvis har du sukret det hele med et lite ørnebilde.
Det som jeg ikke så var "prøv å få noe til å gå ut igjen av bildet etter at der presentert".
Det er litt uklart for meg hva som er spesifikt for faget - mener du at "det kritiske" er spesifikt for naturfag. Jeg mener at vi i språkfag må like mye være kritiske til nettet som dere realister. For meg høres det ut som om simulering fra det tekniske til det tredimensjonelle er noe spesifikt for naturfag.
Heisann du er ordentlig flink med powerpoint da :) Ser ut som du har hatt det ganske morsomt når du laget den. Er enig med Thomas i at animasjonen er på et passe nivå, og ikke for prangende. De var kule, men tok ikke fokus fra det du ville fortelle. Godt jobba!
Voff, trur nok at du har meir stålkontroll på desse sakene enn meg. Søt sak, oversiktleg og kjekk. Takk for tipset om lagring, skal prøve å hugse det til neste gong:)
6 comments:
Tjänare. Tar meg friheten å kommentere denne presentasjonen siden du er den nærmeste over meg på lista som har publisert.
En kort og konsis presentasjon som forteller det viktigste om den digitale dimensjonen i naturfag. Informasjonen er ryddig, og animasjonene er diskret, slik at de ikke tar fokuset vekk fra selve innholdet.
Læreplanen i naturfag er jo ikke helt ukjent for meg, men jeg ble likevel litt overrasket over at den var så lite konkret på bruk av digitale verktøy.
PS: Har selv vært på kurs i bruk av datalogger/MultiSim. Dette kurset var nok mest rettet mot fysikkfaget i vgs, men jeg ser ikke bort fra at noe av dette også kan brukes på nivået hvor du underviser.
Bra med oversiktige og visuelt fine hovedområder.
Du har gjort det grundig og interessant med digitale ord og tolkning av det - ting som kommer inn og piler, tekstbokser og blinking.
Og så avslutningsvis har du sukret det hele med et lite ørnebilde.
Det som jeg ikke så var "prøv å få noe til å gå ut igjen av bildet etter at der presentert".
Det er litt uklart for meg hva som er spesifikt for faget - mener du at "det kritiske" er spesifikt for naturfag. Jeg mener at vi i språkfag må like mye være kritiske til nettet som dere realister. For meg høres det ut som om simulering fra det tekniske til det tredimensjonelle er noe spesifikt for naturfag.
Heisann du er ordentlig flink med powerpoint da :) Ser ut som du har hatt det ganske morsomt når du laget den. Er enig med Thomas i at animasjonen er på et passe nivå, og ikke for prangende. De var kule, men tok ikke fokus fra det du ville fortelle. Godt jobba!
Voff,
trur nok at du har meir stålkontroll på desse sakene enn meg. Søt sak, oversiktleg og kjekk. Takk for tipset om lagring, skal prøve å hugse det til neste gong:)
Dette var en imponerende presentasjon. Særlig liker jeg den tekniske løsningen du har valgt når du tolker søkefunnene dine!
Beklager at jeg ikke har kommentert dette før - jeg må ha hoppet over din blogg da jeg gik de første kommentarrundene.
Hildegunn
Du har laget en fin power point-presentasjon, både visuelt og innholdsmessig. Bra jobba!
Post a Comment